Kontaktinfo

Adresse:
CASE IKT AS
Postboks 4065 Dreggen
5835 Bergen
E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javascript for å kunne se adressen
Telefon: +47 51 12 22 73

Citrix og Internet Explorer 11

Der er problemer med Citrix og den nye Internet Explorer 11.
(Som regel oppdateres IE automatisk, så problemet kan plutselig oppstå)

 

To problemer kan vise seg:
- Ikonene for å starte "Desktop" eller Applikasjoner har endret seg

- Internet Explorer spør "vil du lagre eller åpne 'launch.ica'"

 

Dette skyldes nye sikkerhetsinstillinger i Internet Explorer.

 

For å løse dette problemet, gjør følgende:

 

1. Start Internet Explorer og gå til Citrix-påloggingen din

 

 

2. Velg "Tools" oppe i høyre hjørne og "Internet options"

 

ie11fix-2

 

3. Velg "Security", klikk "Local intranet" og "Sites"

 

ie11fix-3

 

 

4. Velg "Advanced"

 

ie11fix-4

 

 

5. Legg til adressen til Citrix-påloggingen - sjekk adressen og klikk "Add"

NB: 'asp.caseikt.no' er et eksempel - bruk den adressen du bruker for pålogging til Citrix! Hvis du allerede stod på påloggingen - jf punkt 1  - skal denne være ferdig utfylt!

 

ie11fix-5

 

 

6. Kryss av for "Require https" og "Close"

 

ie11fix-6

 

 

7. Lukk "Internet options" og avslutt Internet Explorer.

 

8. Start Internet Explorer og logg på Citrix igjen.